Tavaly lezárult a Deák tér és a Károly körút felújítása, és ezt témát egy korábbi bejegyzésünkkel kapcsolatosan emeljük be ismét, mégpedig azért, hogy összevessük, milyenek is voltak anno a tervek, és milyen lett aztán a külcsíny, maga a megvalósulás. Nemrég írtunk a Madách tér lehetséges megújulásáról, amivel kapcsolatosan a kerület által kiírt pályázatra 36 pályamunka érkezett be, s amelyből a zsűri hatot tartott érdemesnek arra, hogy közönségszavazáson vegyen részt (a korábbi cikk: http://hetesblog.blog.hu/2012/10/28/milyen_is_lehet_a_madach_ter) - a Madách tér nemcsak a 7. kerületnek egy kiemelt pontja, hanem szoros kapcsolatban áll az említett körúttal és térrel is. Az alapproblémánk az volna a Károly körút és Deák Ferenc tér felújításával, hogy egyrészt nagyon kevés dolog valósult meg abból, ami kihirdetésre került a tavalyi év folyamán, másrészt félő, a Madách tér felújításánál is hasonló fog bekövetkezni. A www.mno.hu portálon olyan információk olvashatók (a cikk 2011-es), hogy a 47-49-es villamosokkal majd egészen a Nyugati térig, sőt talán tovább is lehet közlekedni - nyilatkozta Vitézy Dávid, a BKK vezetője -, s hogy például a 7. kerületben 2000 négyzetméterrel nő a zöld terület. A kép azonban, mely a (akkor még leendő) Károly körutat mutatja számunka egészen másról árulkodik, mint amit mondjuk a mai ködös délelőttön láthatott bárki, aki arra járt.
(kép: mno.hu)
A zöld területek sem igazán burjánzanak a kerületben, bár kétségtelen, hogy a 2000 nm is csak egy igazán kicsi Tesco mérete, de hát a legkisebb is számít, valóban. A villamossal is csak addig lehet menni, ameddig. Reméljük, hogy a Madách tér sorsa más lesz, és hogy a beérkezett és kiválasztott tervek alapján egy olyan autómentes, zöld terület alakulhat ki, mely valóban funkcióval bíró, különleges része lesz a Hétkernek. (A nyertes pályaművek itt tekinthetők meg: http://madachter.hu/madachter/Palyazatok.html) Kíváncsiak volnánk, mit gondoltok a pályamunkákról, és hogy Ti milyennek látnátok szívesen a Madách teret! Kommenteljetek bátran!